Już w 2018 roku w wyniku licznych fuzji działalność Deutsche Banku w zakresie obsługi konto osobistych i biznesowych została przeniesiona na Santander Bank Polska S.A. Praktycznie do dnia dzisiejszego wszyscy ówcześni klienci DB stali się aktywnymi klientami Santandera. Wszystkie konta bankowe detalicznych klientów automatycznie zostały przeniesione do Santandera, a konsumenci, którzy się na to nie godzą, powinni zamknąć rachunki właśnie w tej instytucji. Sprawdź, jak w Deutsche Banku wyglądało zamknięcie konta. To było naprawdę proste!
SPIS TREŚCI
- Deutsche Bank – zamknięcie konta
- Jak zamknąć konto w Deutsche Banku? – krok po kroku
- Czy w Deutsche Bank można było zamknąć konto osobiste online?
- Zamknięcie konta w Deutsche Bank a okres wypowiedzenia – o czym musieli pamiętać klienci?
- Likwidacja karty płatniczej w Deutsche Banku – jak to zrobić?
- Czy warto było zamknąć konto w Deutsche Banku?
Deutsche Bank – zamknięcie konta
Chcesz wiedzieć, jak wyglądała w praktyce likwidacja konta Deutsche Bank? Zamknięcie konta w tym przypadku było możliwe na kilka sposób, a mianowicie:
- osobiście w oddziale;
- listownie na adres korespondencyjny banku.
To dwie metody, które pozwalały na szybkie zamknięcie konta z minimum formalności. Wszelkie konta bankowe oczywiście miały dostęp do serwisu Internetowego, ale ten nie dawał opcji złożenia dyspozycji pozwalającej na zamknięcie konta Deutsche Bank. Najpopularniejszym rachunkiem w tej instytucji za czasów jej działania było konto dbNet, które było korzystne dla wszystkich klientów ze względu na:
- niskie opłaty za prowadzenie i korzystanie z funkcjonalności rachunku bankowego;
- wiele opcji dodatkowych do wyboru w ramach jednego konta;
- dostęp do kart płatniczych bez większych ograniczeń.
Jak zamknąć konto w Deutsche Banku? – krok po kroku
Dowiedz się, jak zamknąć konto w Deutsche Banku raz na zawsze jeśli nie byłeś zadowolony z usług tej instytucji. Wbrew pozorom proces ten jest bardzo prosty i nie wymaga załatwiania wielu formalności. Możesz to zrobić w kilku prostych krokach, a mianowicie:
- Napisz wypowiedzenie konta i karty płatniczej przypisanej do Twojego rachunku.
- Podpisz pismo podpisem, który został uznany za autoryzacyjny w banku.
- Oddaj wypowiedzenie w oddziale lub odeślij na adres korespondencyjny banku.
Wszelkie pisma, reklamacje i wypowiedzenia konta możesz przesłać bezpośrednio do Deutsche Bank Polska. Kontakt z bankiem możliwy jest pod adresem:
Deutsche Bank Polska SA
Lecha Kaczyńskiego 26 (Budynek FOCUS)
00-609 Warszawa
Pamiętaj, że likwidacja konta w Deutsche Bank wymaga uzupełnienia wniosku z wypowiedzeniem na specjalnym formularzu bankowym. W przeszłości był on dostępny do pobrania bezpośrednio na stronie Internetowej tej instytucji finansowej. Banki w Polsce często stosują taką praktykę, aby ułatwić procesy likwidacji rachunków bankowych. W Deutsche Bank wniosek o zamknięcie konta jest prosty i wymagał podania tylko podstawowych danych klienta, numeru konta, nowego numeru konta, na które zostaną przekazane środki pozostałe na koncie i to wszystko. Pamiętaj, że na każdym dokumencie z wypowiedzeniem potrzebny był podpis posiadacza rachunku. Bez niego złożenie wypowiedzenia byłoby niemożliwe.
Czy w Deutsche Bank można było zamknąć konto osobiste online?
Niestety w Deutsche Bank zamknięcie konta online było niemożliwe. Klienci mogli zarządzać swoimi finansami oraz wykonywać operacje płatnicze przez Internet, ale złożenie dyspozycji zamknięcia konta było niemożliwe. W tym przypadku każdy, kto chciał dowiedzieć się, jak zamknąć konto w Deutsche Bank musiał udać się do jednej ze stacjonarnych placówek na terenie Polski lub wysłać wypowiedzenie listownie na adres korespondencyjny instytucji.
Zamknięcie konta w Deutsche Bank a okres wypowiedzenia – o czym musieli pamiętać klienci?
Zamknięcie rachunku bankowego oraz likwidacja karty płatniczej jest naprawdę prosta jeśli chodzi o Deutsche Bank. Jak zamknąć konto bez zbędnych nieprzyjemności? Wystarczy, że wypełniłeś wniosek i przekazałeś go do banku osobiście lub listownie. Po otrzymaniu wniosku instytucja miała 30 dni na usunięcie rachunku bankowego. To praktycznie standard jeśli chodzi o banki w Polsce. Chcesz wiedzieć, jakie warunki musiały zostać spełnione, by skutecznie usunąć rachunek w Deutsche Bank? Jak zamknąć konto zgodnie z umową? Oto kilka zasad, które musieli spełnić klienci zamykający swoje konta:
- zapewnienie odpowiednich środków na pokrycie ostatecznych kosztów prowadzenia konta w danym okresie rozliczeniowym;
- wyłączenie wszelkich usług bankowych;
- likwidacja karty płatniczej;
- usunięcie debetu na koncie.
Należało pamiętać, że Deutsche Bank nie zamknie rachunku, na którym znajduje się nawet niewielkie zadłużenie. W tym przypadku po upływie okresu wypowiedzenia kiedy na rachunku nie było wystarczających środków, ten po prostu nie został usunięty. Niedopełnienie tych formalności skutkowało koniecznością ponownego złożenia dyspozycji zamknięcia konta i odczekania ponownie 30 dni na rozpatrzenie sprawy przez bank.
Likwidacja karty płatniczej w Deutsche Banku – jak to zrobić?
W czasach funkcjonowania banku w Polsce i obsługi klientów posiadających konta bankowe można było zlikwidować kartę płatniczą na tym samym wniosku, co konto bankowe. To było duże udogodnienie dla klientów tej instytucji ze względu na ograniczenie formalności do minimum. Wystarczyło uzupełnić odpowiednią rubrykę we wniosku i to wszystko. Sprawa wyglądała nieco inaczej dla zastrzegania kart, które zaginęły lub zostały po prostu skradzione. W tym przypadku klienci dzwonili na infolinię banku, a konsultanci dokładali wszelkich starań, by jak najszybciej zablokować dostęp do środków na koncie przez osoby trzecie przy pomocy karty.
Czy warto było zamknąć konto w Deutsche Banku?
Osoby zastanawiające się, jak zamknąć konto w Deutsche Banku przez Internet powinny wiedzieć, iż bank nigdy nie dawał takiej możliwości. Mimo stałego rozwoju nowoczesnych technologii ten bank stawiał na osobistą obsługę konsumentów lub po prostu wysyłkę wniosku o zamknięcie rachunku na adres korespondencyjny instytucji. Pamiętaj, że zamknięcie konta w Deutsche Banku nie wiązało się z żadnymi kosztami, oprócz tych podstawowych za prowadzenie rachunku. Wystarczyło zapewnić odpowiednie środki na koncie i poczekać na zakończenie okresu wypowiedzenia, który trwał standardowo 30 dni.